Vánoční filmový deník – část pátá a poslední

Posted: 7. 1. 2007 in recenze, různé

31.12.06

13:55
Austin Powers in Goldmember: parodie bondovek i filmu jako takového. Michael Myers se pitvoří coby Austin Powers, Dr. Zlou, Zlatý úd i Velký hnusný špekoun a jen ti nejtolerantnější diváci nebudou mít po deseti minutách nutkání všechny jeho kreace na věčné časy pohřbít šest stop pod zem (někam doprostřed oceánu). Humor je stejně nelimitovaně debilní jako v předchozích dílech, mnohé vtipy vykrádají Špiona, který mě vojel, což jim však neubírá na praštěnosti. Poměrně nečekaná je (mini)účast Michaela Cainea, Toma Cruise, Gwyneth Paltrow, Kevina Spaceyho nebo Stevena Spielberga, inteligentní film z třetího Powerse nicméně nedělá. Opravdu se stydím, jak dobře jsem se na několika místech bavil, ale nemůžu si pomoct, na čtyři hvězdičky bylo toho smíchu dost. 80%

16:45
Právě jsem dokoukal druhou sérii Ztracených a nejsem o moc moudřejší než po té první, spíš naopak. Množství nejasností a nelogičností dosáhlo naprosto absurdní míry, každá nová epizoda jakoby měla za cíl zmást diváka více než ta předchozí. Co se zprvu jeví jako odpověď se záhy ukáže být jenom další otázkou a tak to jde pořád dál a dál. Ztraceni jsou perfektně zrežírováni, dokážou vás udržovat v permanentním napětí, nikdy neztrácejí svou tajemnou atmosféru, jenže scénář se žel bohu nedrží zásady „méně je někdy více“. Kéž bych se na Ztracené nikdy dívat nezačal, takhle mi nezbývá než netrpělivě očekávat nové epizody třetí série :).

18:35
Ač to činím nerad, musím konstatovat, že Úspěch českého inženýra v Indii je nejslabší cimrmanovskou operou. Ani přednáška nepatří k nejvtipnějším, snaha natáhnout ji na celou hodinu je příliš násilná, navíc mnohé hudební vtipy nefungují tak, jak bylo nejspíš zamýšleno. Mluvené slovo zkrátka Cimrmanovi svědčí lépe. 60%

Toť vše. Vše již bylo viděno, co viděno být mělo. Dozvěděl jsem se prostřednictvím filmů za těch devět dní něco nového? Jistěže. Natočit nákladný film nestojí jenom peníze, mnohdy i režisérovy nervy (Ztracen v La Mancha). Ženy mají mozek jako veverky a nejlepší draslík najdete v Kazachstánu (Borat). Umírání bývá zpravidla smutné (Můj život beze mne), někdy však i tragikomické (Teorie létání). Pokud vás někdo zahrnuje nezdravým obdivem, ještě to neznamená, že se jenom nechce dostat na váš post (Vše o Evě). Na londýnských ulicích budoucnosti bude ještě více odpadků než v současnosti (Potomci lidí). Některé filmy není vhodné vysílat v jedenáct večer (Andrej Rublev). Cesta za trilobitem je dlouhá (Cesta do pravěku). Ďábel se vyklubal z božího vejce (Stvoření světa). I dívka se sešívanými končetinami může být sexy (Noční můra před Vánoci). Cimrmani jsou senilní (Švestka) a neumí moc zpívat (Cimrman v říši hudby). Ivanovo dětství není nejlepším filmem Andreje Tarkovského, to spíš Zrcadlo nebo Stalker. Elfové jsou (zpravidla) infantilní zakrslíci, kteří vás s oblibou překvapí „lechtačkou!“ (Vánoční skřítek). Na člověka s tváří probodanou dlouhými jehlicemi není pěkný pohled (Ichi, the Killer). Nejhorší film roku 2006 vzniknul v České republice (Panic je nanic). Tom Cruise se do role Austina Powerse nehodí (Austin Powers in Goldmember). Scarlett Johansson sluší více červené plavky než kulaté brýle (Sólokapr). Práce v kladenských ocelárnách nebyla žádný med (Skřivánci na niti). Pít mezkalinové kafe před řízením může být nebezpečné (Domino). Není větší legrace nežli strašení traktorů (Auta). Ježíš Kristus se údajně narodil ve stejný den, kdy si rozdáváme dárky (Ben Hur), kdo by to byl býval řekl :).