Co číhá v kinech

Posted: 28. 4. 2009 in tipy, z archívu

Poslední týdny nedostatkem zajímavých filmů rozhodně netrpí. Ač bych rád, nestíhám každému z nich věnovat zasloužený prostor. Pár vět bude muset stačit.

Baader Meinhof Komplex (v kinech od 9.4.) *****
Nemálo přes dvě hodiny délky u faktograficky „pünktlich“ filmu o několika generacích extremistické levicové organizace RAF budí obavy zcela liché. Diváckou rozkoš skýtají nádherně přehledné akční scény, „pojištěné“ navíc faktem, že většina teroristek ráda krátké sukně. Sexy zpracování, dané také výběrem hudby (po Watchmenech další nečekané využití profláklého Dylana), události nijak nezlehčuje. Z vrahů mučedníky nikdo nedělá. Kontroverzní (sebe)vraždy zůstávají moudře skryty za vězeňskými zdmi. Třeba právě resuscitovaná snaha dobrat se pravdy (odhalit pachatele) donutí lidi přemýšlet.

Nezvaný host (v kinech od 9.4.) ****
Nenápadná tragikomedie Thomase McCarthyho oslovila diváky v Karlových varech, ani v běžné distribuci by se ovšem nemusela ztratit. Sympatické obsazení (Richard Jenkins byl nominován na Oscara), skvělá hudba a složitý problém v nekomplikovaném balení.

JCVD (v kinech od 9.4.) ***
Proklamovaný velký návrat slavného belgického tlamokopce potěší ze všeho nejvíc jeho skalní příznivce. Ostatní nechť dvakrát zváží, jestli chtějí strávit přes devadesát minut u mixu nevtipné komedie, nedramatického dramatu a neakční akce, který je navíc zakončený „srdceryvným“ výlevem hlavní hvězdy na kameru.

Gran Torino (v kinech od 16.4.) ***
Ani opakované zhlédnutí mi nepomohlo objasnit, v čem tkví unikátnost zatím posledního režijního počinu ostré hlášky cedícího (ex)patriota. Gran Torino je solidně zrežírované drama (biblické podobenství?) bez velkého překvapení, zato s řadou děr v logice. Sázka na jistotu napříč všemi vrstvami diváků. Nic víc.

Synecdoche, New York (v kinech od 23.4.) ****
Philip Seymour Hoffman stejně jako všichni ostatní pomalu umírá, navíc ho nikdo nechápe a jeho stolice má zvláštní barvu. A tak se rozhodne, že stvoří divadelní hru her, nesmrtelné monstrdílo. Když si odmyslíte absurdní dialogy, obrýleného šmíráka a dům, který hoří a nikdo se nad tím nepozastavuje, jde až potud jenom o hořké generační drama s trochu kafkovskou atmosférou. S přibývajícími lety hlavního hrdiny (jeden střih někdy znamená skok o několik let) přestává být zřejmé, kdo je tady vlastně magor a nejrozumnějším řešením se jeví počkat, jak nám geniální pointa všechno hezky objasní. Neobjasní. Režijní debut jednoho z pár skutečně originálních hollywoodských scénáristů Charlieho Kaufmana je podmanivě divný a žádá hodně trpělivost výměnou za poměrně málo uspokojujících odpovědí. Film, který vás naštve a(nebo) zavaří váš mozek.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s